Kochi, we komen op stoom! - Reisverslag uit Kochi, India van holymolycow - WaarBenJij.nu Kochi, we komen op stoom! - Reisverslag uit Kochi, India van holymolycow - WaarBenJij.nu

Kochi, we komen op stoom!

Blijf op de hoogte en volg holymolycow

04 Februari 2016 | India, Kochi

Jaja we hebben Goa achter ons kunnen laten en zijn dinsdagavond doorgereisd met de nachtrrein naar Kochi (Cochin). Goa achter ons laten was nog een heel werk, als je het van ons oogpunt bekijkt dan. Jullie zitten in het nederlandse tempo, wij in het Indiase. Dus de tas inpakken, crew gedag zeggen, in de taxi naar het station, het is nogal wat ;-)

Hoe gaat dat. We beginnen op het perron waar we op onze uiteraard vertraagde trein moeten wachten. Mannen knopen een praatje aan en willen een selfie met Joyce vanwege het blonde haar. Vervolgens komen er een stuk of 5 camera's bij en voor je t weet krijg je een tafereel zoals op foto 1. En Monique maar lachen. De tijd vliegt voorbij.

(Hopelijk zijn de foto's nu beter zichtbaar trouwens, zo niet het vertrouwen niet opgeven, we maken het goed! Het zijn wat foto's van de telefoon, de camera werkt prachtig maar is wat veel werk om over te zetten, we hebben onze rust natuurlijk ook nodig ;-)

Dan deel II. De trein komt, we stappen in (20.00 u s'avonds) en zitten met 6 personen op een bankje, 4 Indieers en wij. Gezellig gesprekje, iedereen spreekt wel een woordje engels en vervolgens komt het moment dat we bespreken hoe laat we de bedden uit gaan klappen van de muur. Want 1 persoon slapen gaat niet, het is met z'n zessen tegelijk of niet. Heeeeeel schoon kunnen we de trein niet noemen maar, hoe ranzig ook, gelukkig staat er een flesje Detol op de wc dat allles goed maakt en voorkomt dat we alsnog getroffen worden door 1 of andere bacterie. Thank you Detol, we love you. Jaaaa, zo snel gaat dat houden van hier, je lacht een keer en ze willen zo met je trouwen ;-)

In deel III van de treinreis worden we wakker, lounchen wat en voor je het weet zit de treinreis van 14 uur er op en zitten we al een stuk verder in het zuiden.

Kochi ligt in de staat Kerala en dat is weer totaal anders. Een veel hoger opleidingsniveau, meer vrouwen dan mannen en een behoorlijk florerende handel maken het tot een ander sfeertje. De afgelopen 2 dagen hebben we het hier verkend, prachtige vissersboten en netten bij de zonsondergang, een kookles (jaja, wat zullen we jullie straks verwennen met mosterdzaad, kurkuma en massala's) en vandaag de verstopte pareltjes van Kochi gevonden zoals een kleurrijke en prachtig stoffige gemberdrogerij (fotooke) en uiteraard een paar leuke terrasjes. We doen veel inspiratie op voor zowel de b&b als de festivals. Kochi is een soort gemakkelijke alcohol ontwenningskliniek, een glaasje kost een euro op 12, daar slapen we 2 nachten voor met een warme douche. Heeeeeel soms missen we Nederland..

Nu maken we ons op voor een klein reisje morgen (een uur of 3, draaien we ons hand niet voor om) naar het startpunt voor een tocht of tochten door de backwaters. Een rivierenstelsel in het zuiden waar we waarschijnlijk even afgescheiden zijn van vele vormen van communicatie maar uiteindelijk na het weekend (euh na de carnaval!) weer zullen opduiken.

Dan nog even om jullie gerust te stellen; de onderbroeken zijn in goede en frisse staat terug gekeerd en ook hier zijn de poezen in orde. Het gave is, niks is te verwachten of vanzelfsprekend. Continue gebeurt er iets. Van de gordijnen open doen s'ochtends en 2 dolfijnen die langs zwemmen of lekker aan de Italiaanse maaltijd zitten (ok, eentje dan ;-) en Monique die denkt dat er een kat naast haar naar beneden sprong... Hmm, bleek toch een andere eerste letter te hebben en vrij weinig haar aan de staart.. India zit vol verrassingen.

Bedankt voor de leuke reacties, wij gaan verder met het avontuur en tot over een paar dagen. Alaaf!

• 08 Februari 2016 - 15:05

Betty :

He Joyce en Monique

Klinkt vet jullie reis. Jullie hebben het in ieder geval goed daar.
    Geniet ervan en nog veel plezier.

Groeten Betty

• 10 Februari 2016 - 19:11

Co En Marjo:

Hoi Joyce,

Wat zijn jullie aan het genieten. Wat een belevenis.
    Straks thuis heb je natuurlijk hele verhalen.
    Geniet nog maar van de zon.
    Hier zijn we bijna weggewaaid en weggeregend.
    Nog een paar fijne dagen gewenst en een goede terugreis.

Groetjes,
    Co en Marjo

• 11 Februari 2016 - 11:00

Johan:

Hey dames,

Lukt eindelijk weer om een reactie te plaatsen.
    Kunnen jullie niet wat meer zeggen over het mooie weer en de mooie omgeving.....kunnen wij daar van opvrolijken. Hier is het druilig en fris en regenachtig en ...werken... We bewaren wel wat voor jullie...8-).

Groet,
    Johan

• 11 Februari 2016 - 22:38

Floor En Gerrie:

Hoi Joyce en Monique,

Jullie hebben het wel naar de zin geloof ik ,heerlijk avontuurlijk!
    We zijn weer benieuw naar de reisverhalen.
    Hier is het koud en nat.
    Met Maud en Annelie gaat het goed, maar ze missen je wel denk ik.
    Als ik de deur open doe, staan ze meteen bij me, dat deden ze de eerste 2 weken nog niet, maar nu lijkt het of ze ongeduldig worden!

Maandagmorgen zal ik ze nog eten geven, geniet nog van de laatste dagen.

groetjes,Floor en Gerrie